درج فهرست برای پایان نامه

فهرست نویسی به صورت خودکار در برنامه ورد (Word) وجود دارد و برای نوشتن فهرست نیازی نیست که این کار را به صورت دستی انجام دهید. در این پست می خواهیم شیوه ی صحیح فهرست نویسی در ورد برای پایان نامه و کتاب را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این روش می توانید هم در زمان صرفه جویی کنید و هم فهرست مرتب تری داشته باشید.

داخل متنی که برای پایان نامه یا کتاب تهیه کرده اید برای مطالبی که “تیتر” اصلی هستند heading 1 و برای مطالب “زیرتیتر یا تیتر دوم” heading 2 را انتخاب کنید.

این کار را برای تمام مطالب خود انجام بدهید. علاوه بر این دو می توانید زیرتیتر سوم نیز انتخاب کنید.

به صفحه ی اول پایان نامه خود مراجعه کنید سپس از قسمت references در منوی بالای ورد باید گزینه ی table of contents را انتخاب نمایید.

در صورتی که نوع فونت ها را نمی پسندید می توانید با کلیک راست بر روی گزینه heading1 و انتخاب گزینه modify فونت و سایز مورد علاقه خود را انتخاب و تنطیم کنید. همچنین ممکن است که بعد از ایجاد فهرست تغییراتی در متن خود ایجاد کنید که باعث اشتباه شدن فهرست اولیه می شود. برای به روز کردن تغییرات احتمالی باید از شیوه ی زیر استفاده کنید.

ابتدا بر روی update table کلیک کنید.

گزینه ی اول فقط صفحات را به روز می کند و گزینه ی دوم تمامی تغییرات رخ داده در متن را ( از جمله عوض شدن تیترها) اعمال می کند.

همچنین با کلیک بر روی content می توانید آن را به ” فهرست مطالب ” تغییر دهید.

 

نکته کلیدی ۱:

حتی اگر شماره صفحات خود را قبل از درج فهرست، فارسی کرده باشید، شماره صفحات عناوین، انگلیسی درج می شود!

نکته کلیدی برای فارسی کردن شماره صفحات عناوین، این است که ابتدا فهرست را “راست چین” کنید و بعد با کلیک بر روی گزینه Update Table، یکبار گزینه Update page numbers only را انتخاب نموده و کلید Ok را فشار دهید.

شماره صفحات عناوین در فهرست، فارسی می شوند!!

نکته کلیدی ۲:

برای حذف نقطه چین میان عنوان و شماره صفحه کافیست در پنجره Table of Contents، در جلوی گزینه Tab Leader، کلمه none را انتخاب کنید، تا نقطه چین نمایش داده نشود.

لطفا نظر خود را برای این نوشته به ما اعلام کنید

نظر دهید